ΤΑ ΜΜΕ ΩΣ 4η ΕΞΟΥΣΙΑ

Με τον όρο κοινή γνώμη αναφερόμαστε στην κρίση και την θέση που έχει και παίρνει ένα μεγάλο μέρος των πολιτών πάνω σε διάφορα ζητήματα που τους ενδιαφέρουν και τους απασχολούν.  Όμως και αυτοί με τη σειρά τους  είναι επιρρεπείς στα ωραία λόγια και στην προπαγάνδα. Έτσι οι πολιτικοί και τα ΜΜΕ χρησιμοποιώντας τις δημοσκοπήσεις και μετρώντας  την κοινή γνώμη, αντιλαμβάνονται εύκολα τις επιθυμίες του απλού πολίτη, και δια της προπαγάνδας επιχειρούν να διαμορφώσουν αυτή την κοινή γνώμη. Συνήθως τα καταφέρνουν και τοιουτοτρόπως εφαρμόζουν τις δικές τους πολιτικές εφ όσον πρώτα τις έχουν εμπεδώσει σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας.
Βλέπουμε λοιπόν, οι πολιτικές να διαμορφώνονται με βάση την κοινή γνώμη και οι πολιτικοί καθώς και τα ΜΜΕ βασιζόμενοι σχεδόν πλήρως σε αυτήν, ανάλογα διαμορφώνουν τις δικές τους συμπεριφορές.
Το γεγονός όμως, είναι ένα. Η κοινή γνώμη επηρεάζεται και διαμορφώνεται ανάλογα με τις επιθυμίες των ΜΜΕ. Παλαιότερα ένεκα επικοινωνίας οι ρήτορες λαοπλάνοι ήταν δυσκολότερο να επιβάλλουν τη γνώμη τους. Σήμερα όμως με τα συστημικά ΜΜΕ που είναι σε όλα τα σπίτια και βομβαρδίζουν τους πολίτες δια της προπαγάνδας, καταφέρνουν στις εκλογικές αναμετρήσεις να επιβάλλουν όσους αυτοί επιλέγουν.
Και ενώ παρακολουθούμε ένα κανάλι της τηλεόρασης ή ένα τραστ εφημερίδων να έχουν τεράστιες ζημιές, εντούτοις κανένα δεν κλείνει και παρακολουθούμε τους ιδιοκτήτες και τους ανθρώπους γύρω τους να διορίζονται σε θέσεις κλειδιά και να έχουν πρόσβαση στην εξουσία αλλά και στις πηγές που παράγουν πλούτο.
Με λίγα λόγια τα ΜΜΕ έχουν τεράστια δύναμη, περισσότερη από αυτήν που της καταλογίζουν και την ονομάζουν ως 4η  εξουσία. Όποιος πολιτικός επιχειρεί να τα εναντιωθεί ή να τα παραβλέψει, εξαφανίζεται από το προσκήνιο, και όσο καλός να είναι, ξεχνιέται στη λήθη του χρόνου.
Είναι γι αυτό λοιπόν που παρακολουθούμε καλανάρχες και δημοσιογράφους να προοδεύουν και να ανελίσσονται περισσότερον από άλλους, καθώς γι αυτούς οι πόρτες στα κέντρα εξουσίας είναι ανοιχτές ένεκα του φόβου των Ιουδαίων.

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΤΑΠΑΚΟΥΔΗΣ